This Is A Custom Widget

This Sliding Bar can be switched on or off in theme options, and can take any widget you throw at it or even fill it with your custom HTML Code. Its perfect for grabbing the attention of your viewers. Choose between 1, 2, 3 or 4 columns, set the background color, widget divider color, activate transparency, a top border or fully disable it on desktop and mobile.

Meer tips?

Schrijf je in om gratis het e-book met 8 tips om op een originele manier te solliciteren in je mailbox te ontvangen!
Schrijf je in!

Origineel personeel werven vraagt om originele reacties

Het schijnt dat recruiters onbewust enthousiast raken van iemand die op hen lijkt. Dat betekent niet automatisch de beste kandidaat voor de job. Maar sinds kort is er een nieuwe technologie op de markt, die korte metten maakt met menselijke subjectiviteit. Seedlink laat een computer een analyse maken op basis van een paar vragen. Door te kijken naar taalgebruik zou iemands persoonlijkheid in kaart gebracht worden, wat misschien wel essentiëler is voor een bestaand team dan die gevolgde cursus of de juiste werkervaring. De eerste grote bedrijven zijn al aan het experimenteren om op deze manier medewerkers te werven.

Traditioneel solliciteren is straks achterhaald

Kleinere bedrijven zullen ongetwijfeld volgen als deze methode ook voor hen haalbaar wordt. Want werkgevers zien al langer in dat tijdens een traditionele sollicitatieprocedure lang niet alles wordt opgemerkt wat de ‘ideale match’ in de weg staat. Nu de economie weer aantrekt, wordt werkgeluk belangrijker dan puur ‘het hebben van werk’ en dus worden bedrijven gedwongen meer van zichzelf te laten zien. Vaak staan er foto’s van medewerkers op de bedrijfswebsite, die dus je nieuwe collega’s kunnen worden. Wat staat er voor verhaal onder ‘visie’ en ‘over ons’? Het is voor een bedrijf heel belangrijk om daar een verhaal te vertellen wat nieuwe medewerkers aanspreekt. En dan natuurlijk nieuwe medewerkers die bij het bedrijf passen.

Grote bedrijven zitten al in de experimenteerfase!

Hudson’s Bay werft voor de nieuwe Nederlandse vestigingen kandidaten die zichzelf presenteren via een webcam-video. En Hudson’s Bay is niet de enige werkgever die heeft ingezien hoeveel extra informatie je haalt uit beeld en geluid, ten opzichte van een geschreven brief met cv. Werkgevers zijn zelf dus ook aan het experimenteren met een originele manier van solliciteren. Soms wordt er zelfs specifiek gevraagd naar een reactie met een originele invalshoek. Wat gemakzuchtig wordt het initiatief om met iets origineels te komen dan bij jou gelegd. Soms word je nog een beetje op weg geholpen met de vraag of je een puzzel op kunt lossen of een computerspel kunt uitspelen. Maar er kan je ook gevraagd worden of je je favoriete mop wilt delen. Voor iemand die zich normaal gesproken stort op een perfecte sollicitatiebrief is dat best wel even schakelen! Maar het is natuurlijk wel een in de schoot geworpen mogelijkheid om jezelf onderscheidend te presenteren.

Wat ik me dan afvraag. Kan de computer jou ook matchen met het voor jou geschikte bedrijf? Dat zou pas een ideale wereld zijn, maar tot het zo ver is zal ons eigen inschattingsvermogen bepalen of we matchen bij het bedrijf waar we solliciteren!

2017-05-01T16:22:33+00:00 7 april 2017|Tags: , , |0 Reacties

Geef een reactie