Solliciteren op een boer. Hoe val je op tussen 829 reacties?

Het zal niemand ontgaan zijn dat Boer zoekt Vrouw weer is begonnen. Heel Nederland leeft mee met boeren Riks, David, Olke, Herman en Marc. Waarbij Marc duidelijk de favoriet is, uitgaande van de 829 reacties die hij heeft gekregen. Marc was duidelijk de wanhoop nabij toen Yvonne met een trolley vol pakketten aan kwam rijden. Het was natuurlijk onmogelijk om al die reacties te selecteren met de aandacht die ze verdienden. Dus was het belangrijk dat ze opvielen. De geïnteresseerde vrouwen hadden zich flink uitgesloofd. Ik zat op het puntje van mijn stoel, maar helaas waren de inzendingen hier en daar slechts zijdelings in beeld. Ik zag een moodboard voorbij komen, een mobiel om op te hangen, een verwen-cadeaupakket en natuurlijk knuffels, versnaperingen, versierde kaarten en A4’tjes met uitgeprinte foto’s (uitgeprint en vastgeniet door de redactie van Boer zoekt Vrouw?). Marc kreeg als tilapia-kweker heel veel vissen van papier maché. David kreeg een ballon: ‘Origineel, zo’n ballon’. Olke kreeg een koe die hij bij de horens moest vatten (daar bleek de brief en foto in te zitten): “Jeetje, die heeft er wel werk van gemaakt”.

Ook hier is de succesformule: persoonlijk en origineel

De keren dat een brief en een paar mooie foto’s voldoende waren om uitgenodigd te worden voor de volgende speeddate-ronde, was dat omdat er iets persoonlijks was gedeeld. De inzendsters waren zich er allemaal wel van bewust dat ze met iets origineels en persoonlijks moesten komen als ze wilden opvallen tussen de rest.

Je zag de ongemakkelijkheid op de gezichten van de boeren wanneer ze iets uitpakten wat de plank missloeg: te overdreven, te algemeen, te vaag. Ook tijdens de speeddate hadden sommige vrouwen een cadeautje meegenomen. Dat bracht geforceerde situaties met zich mee, alsof de boeren bang waren dat de vrouwen er hun keuze mee wilden beïnvloeden.

De link met solliciteren

Die hele dating-procedure verschilt feitelijk niet zoveel van het solliciteren. Onwillekeurig moest ik meteen denken aan het verhaal van iemand die een brief met slagroomtaart bezorgde bij het bedrijf waar ze graag wilde werken. De werknemers van het bedrijf hebben er lekker van gesmuld en smalend gelachen om de ‘omkooptaart’. Origineel zijn is goed, maar weeg zorgvuldig af hoe ver je gaat in je originaliteit. Als het neigt naar omkoping kan je moeite helemaal verkeerd uitpakken!

 

2017-05-01T16:44:30+00:00 6 maart 2017|Tags: , , |0 Reacties

Geef een reactie

This Is A Custom Widget

This Sliding Bar can be switched on or off in theme options, and can take any widget you throw at it or even fill it with your custom HTML Code. Its perfect for grabbing the attention of your viewers. Choose between 1, 2, 3 or 4 columns, set the background color, widget divider color, activate transparency, a top border or fully disable it on desktop and mobile.

Meer tips?

Schrijf je in om gratis het e-book met 8 tips om op een originele manier te solliciteren in je mailbox te ontvangen!
Schrijf je in!

Blogs uit het archief